National Repository of Grey Literature 19 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
4D Cinema - animation of omnidirectional mobile robot
Ferjanc, Jan ; Minář, Petr (referee) ; Matoušek, Radomil (advisor)
This bachelor thesis deals with creating a 3D model of a three-wheel mobile robot and shows the design for it´s motion. The construction of the robot will be based partly on the existing prototype. The design is partly based on student´s own invention. The modeling and animation environment will be the Maxon Cinema 4D software. The resolving kinematic animation and wheels will be made using the Xpress plugin.
Company Logo Transformation Using 3D Motion Graphics
Zunka, Ondřej ; Mráček, Pavel (referee) ; Kříž, Jiří (advisor)
The content of this document is to make reconstruction of company logo to threedimensional visualization and it's following creating of two short propagation videos. Whole thesis is divided into two main parts - theoretical and practical. In first part I will familiarize readers with theoretical basis needed for understanding of a practical part. In practical part I will present process of treatment animation mentioned above.
Creation of 3D model of castle Kumburk
Andrle, Jan ; Kalvoda, Petr (referee) ; Hanzl, Vlastimil (advisor)
The subject of this thesis is the creation of documentation castle ruins Kumburk form of digital 3D model by photogrammetrical method using optical correlation. Text section describes the way of control establishing, measuring control points and photographic work. Furthermore, the text is dedicated to creating the 3D model itself, and testing its accuracy. Appendix contains the control documentation, testing the accuracy of the model and the 3D model in various formats.
Company Presentation Using Animated Infographics
Zunka, Ondřej ; Skácel, Ondřej (referee) ; Smolíková, Lenka (advisor)
The point of this dissertation is a creation of motion graphics video which functions as an in-depth presentation of Visual Unity services. The output is a video of approx. two minutes in length which the company will make use of as an information basis for prospective clients during international conference participation and other new business initiatives. The result is a functional proposal addressing spectrum of areas throughout the company.
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Reich, Pavel (advisor)
Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a nejpopulárnějších produktů. Dále jsou v ní porovnány současné produkty virtuální reality dostupné pro uživatele spolu s technologiemi pro sledování pohybu uživatele a jeho interakce s virtuálním prostředím. Jsou v ní také vysvětleny problémy při zavádění virtuální reality do pracovního prostředí, a nakonec je uvedeno několik příkladů využití virtuální reality v průmyslu. Druhá část se zaměřuje na jednu z těchto možností využití virtuální reality – architektonickou vizualizaci, přičemž je v ní popsána její evoluce, jsou v ní porovnány softwarové možnosti pro její tvorbu a zobrazování, a nakonec je ukázán příklad přenesení reálné místnosti do virtuální podoby. Závěr se zaměřuje na možnosti rozvoje virtuální reality, výsledky porovnání softwarů pro architektonickou vizualizaci a proces tvorby příkladu vizualizace.
3D model of selected object
Ptáček, Pavel ; Vacková, Eva (referee) ; Bartoněk, Dalibor (advisor)
The objective of this diploma thesis is creating digital 3D model of Dolní morový hřbitov in Žďár nad Sázavou. The building is measured primarily by classical geodetic methods. The final appearance of the model is created in AutoCAD 2015. Complementary are presented additional possibilities for creating digital models of building objects and their associated advantages and disadvantages. Much attention is paid to the photogrammetric method based on correlation of images, and work with the program 123D Catch and Cinema 4D.
Collection of tasks for support of 3D graphics education
Dostál, Radek ; Prokýšek, Miloš (advisor) ; Rambousek, Vladimír (referee)
Title: Collection of tasks to support the teaching 3D graphics education. Abstract: This Bachelor thesis is focused on the creation of methodical and work sheets supporting 3D computer graphics teaching. The thesis is divided into a theoretical part defining theoretical framework necessary for the correct creation of creative tasks and a practical part, which deals with the creation of methodical and work sheets that should serve as one of the resources for teachers and students in the area of acquiring and consolidating new knowledge. All methodical and work sheets are created with Cinema 4D. Key words: Learning task, Creative task, Cinema 4D.
Nástroj pro vytváření systémů částic v jazyce Java
Hála, Ondřej
Hála O. A tool for creating particle systems in the Java language. Bachelor thesis. Brno: Mendel university of Brno, 2016. This bachelor thesis deals with analysis of 3D tools that, allow simulating particle systems and subsequent creation of the program itself in the Java language.
3D model of selected object
Ptáček, Pavel ; Vacková, Eva (referee) ; Bartoněk, Dalibor (advisor)
The objective of this diploma thesis is creating digital 3D model of Dolní morový hřbitov in Žďár nad Sázavou. The building is measured primarily by classical geodetic methods. The final appearance of the model is created in AutoCAD 2015. Complementary are presented additional possibilities for creating digital models of building objects and their associated advantages and disadvantages. Much attention is paid to the photogrammetric method based on correlation of images, and work with the program 123D Catch and Cinema 4D.
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Reich, Pavel (advisor)
Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a nejpopulárnějších produktů. Dále jsou v ní porovnány současné produkty virtuální reality dostupné pro uživatele spolu s technologiemi pro sledování pohybu uživatele a jeho interakce s virtuálním prostředím. Jsou v ní také vysvětleny problémy při zavádění virtuální reality do pracovního prostředí, a nakonec je uvedeno několik příkladů využití virtuální reality v průmyslu. Druhá část se zaměřuje na jednu z těchto možností využití virtuální reality – architektonickou vizualizaci, přičemž je v ní popsána její evoluce, jsou v ní porovnány softwarové možnosti pro její tvorbu a zobrazování, a nakonec je ukázán příklad přenesení reálné místnosti do virtuální podoby. Závěr se zaměřuje na možnosti rozvoje virtuální reality, výsledky porovnání softwarů pro architektonickou vizualizaci a proces tvorby příkladu vizualizace.

National Repository of Grey Literature : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.